Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Lär dig använda orden rätt.

Av unlocked - 2 november 2012 00:08

Ska du debattera? Argumentera för eller mot något? 

Då tycker jag du ska följa med råd och lära dig att använda orden rätt.

När jag står och pratar med någon och de börjar använda skälsord (såsom f*tta, h*ra m.m) så inser jag hur otroligt låga och outbildade de är. Att däremot kunna argumentera för sin sak, prata moget och inte behöva trycka ner någon, det ger respekt.

Tänk på:

• Var sparsam med svordomar, använd inte skälsord (fula ord).

• Tänk igenom det du säger och använd fakta (hitta alltså inte på saker och ljug inte).

• Prata lugnt och stabilt, brusa inte upp dig.

• Tryck inte ner personen du pratar med.


Var aldrig elak mot personen i fråga, satsa istället på att säga rätt saker som får dina argument att låta bra. Gå aldrig till personangrepp utan håll dig till fakta. 

En person som lär sig att använda orden rätt och använder de bra muntligt och skriftligt ser ut att vara otroligt mycket mer självsäker än någon som bara kastar ur sig orden.


Godnatt allihopa, sov gott! 

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unlocked - 16 november 2012 00:05

Av unlocked - 13 november 2012 21:13

Jag ber om ursäkt för extremt dålig uppdatering. Det har varit lite mycket just nu.. Men det kommer snart nya inlägg igen! Ha en bra kväll! Kram...

Av unlocked - 3 november 2012 17:02

Hej, jag tänkte tipsa om de bästa sidorna jag tycker är att beställa nagelsaker ifrån, (nu har jag inte testat så många iofs). • Nagelgiganten (där köpte jag mitt startkit som jag är mycket nöjd med) • Nagelvaruhuset (där köper jag påfy...

Av unlocked - 3 november 2012 12:57


Igår gjorde jag naglar på min pojkväns syster. Jag testade mina nya glitter, blandade flera av dem i en burk och grundade med vanligt finkornigt glitter, la sedan akrylen över. Men det är nog bättre att blanda i genomskinlig akryl i glitterblandnin...

Av unlocked - 31 oktober 2012 22:00


Köpt hem 72 nya glitter i olika former och färger från ebay, helt underbart! Så nu ska här byggas massvis med glittriga naglar!     ...

Omröstning

Vad vill ni läsa om?
 Hur man höjer självförtroendet.
 Dina egna erfarenheter.
 Akrylnaglar
 Träning och inspiration
 Hästlivet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Presentation

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards