Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Sluta fokusera på dina brister.

Av unlocked - 26 oktober 2012 22:59

Jag tycker att det är hög tid att sluta fokusera på alla brister man har och istället fokusera på allt det bra man har. Sluta jämför dig med andra och inse att du duger precis som du är!
Jag själv lägger all fokus på mina brister och inser att jag behöver skärpa mig, för man glömmer verkligen av att leva!
Ingen är perfekt, och medan du tycker att din rumpa ser för hängig ut så finns det folk som mer än gärna hade haft din rumpa.
Medan du försöker sminka över dina fräknar så finns det folk som längtar till sommaren för att få sina sommarfräknar.
Jag tycker att samhället har format ett skevt kroppsideal men jag tycker även att det verkar gå åt rätt håll. Fler börjar att bli medvetna om hur olika vi faktiskt är och accepterar det.
Var du blek förr så tydde det på att du var rik, medans idag går folk regelbundet till solariumet och sprutar in hormoner i kroppen för att bli brun.
Trenderna kommer och går hela tiden och jag tror tyvärr att det kommer fortsätta att finnas "idealet" som
folk strävar efter.
Men jag hoppas att DU tänker efter och inser hur fin du verkligen är, och slutar att trycka ner dig själv för småsaker som ingen annan tänker på.
När du tittar dig i spegeln så fokusera inte på det som du inte är nöjd med, fokusera på allting du gillar på dig själv istället, fokusera på det som du är duktig på och njut av att du är bra på just den grejen. Skit ifall du är mindre bra på fotboll, fokusera istället på hur duktig du är på att måla etc.
Du är perfekt precis som du är!


Hoppas ni har en bra kväll allihopa och tack så jättemycket för alla fina kommentarer och bra respons! Ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unlocked - 16 november 2012 00:05

Av unlocked - 13 november 2012 21:13

Jag ber om ursäkt för extremt dålig uppdatering. Det har varit lite mycket just nu.. Men det kommer snart nya inlägg igen! Ha en bra kväll! Kram...

Av unlocked - 3 november 2012 17:02

Hej, jag tänkte tipsa om de bästa sidorna jag tycker är att beställa nagelsaker ifrån, (nu har jag inte testat så många iofs). • Nagelgiganten (där köpte jag mitt startkit som jag är mycket nöjd med) • Nagelvaruhuset (där köper jag påfy...

Av unlocked - 3 november 2012 12:57


Igår gjorde jag naglar på min pojkväns syster. Jag testade mina nya glitter, blandade flera av dem i en burk och grundade med vanligt finkornigt glitter, la sedan akrylen över. Men det är nog bättre att blanda i genomskinlig akryl i glitterblandnin...

Av unlocked - 2 november 2012 00:08

Ska du debattera? Argumentera för eller mot något?  Då tycker jag du ska följa med råd och lära dig att använda orden rätt. När jag står och pratar med någon och de börjar använda skälsord (såsom f*tta, h*ra m.m) så inser jag hur otroligt låga oc...

Omröstning

Vad vill ni läsa om?
 Hur man höjer självförtroendet.
 Dina egna erfarenheter.
 Akrylnaglar
 Träning och inspiration
 Hästlivet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Presentation

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards